18 Nisan 2015 Cumartesi
HİNDİSTAN CEVİZLİ KAKAOLU KURABİYE(COCOSTAR)
Malzemeleri:
-1 yumurta
-1 çay bardağı sıvı yağ
-1 çay bardağı şeker
- Yarım paketten az tereyağı
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-1 paket kakao
- Aldığı kadar un
İç malzemeler:
-2 su bardağı Hindistan cevizi
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 yumurta akı
Şerbeti için:
-1.5 su bardağı süt
-1.5 su bardağı şeker
HAZIRLANIŞI
1.5 su bardağı süt ve 1.5 su bardağı şeker kaynatılıp ocağın altı kapatılır ve karışım soğumaya bırakılır. 2 su bardağı Hindistan cevizi,1 su bardağı pudra şekeri,1 yumurta akı yoğrulur. 35 eşit parçaya bölünür. Fındıktan büyük cevizden küçük parçalar olacak. Daha sonra kalan malzemelerin hepsi ayrı bir kapta un hariç iyice yoğrulur. Karışımın içine un ilave edilir. Şekil verilebilecek kıvama gelince 35 eşit parçaya bölünür.( Cevizden az büyük parçalar.)
Yuvarlak yapılıp elimizin kenarıyla poaça yapacakmış gibi ezilir. İçine Hindistan cevizi topu konulup kapatılır ve yuvarlanır. Tüm hepsinde aynı işlem yapılır. Tepsiye dizilen kurabiyeler 175 derece fırında pişirilir. Pişen kurabiyeler sıcakken soğuk süt şerbetine atılır. Servis tabağına alınır. Afiyet olsun.
10 Nisan 2015 Cuma
HAYIRLI CUMALAR....
Bu gün komşum Şule bizleri ağırladı. Her şey çok güzel olmuştu fakat bir kısmının resmini çekmeye fırsatım olmadan yedik🍰🍰
Hava güneşli olmasına rağmen çok rüzgarlıydı. Çocuklarımız ve bizim için güzel bir gündü. En yakın zamanda güzel tariflerle görüşmek üzere Allah'a emanet olun.
Hava güneşli olmasına rağmen çok rüzgarlıydı. Çocuklarımız ve bizim için güzel bir gündü. En yakın zamanda güzel tariflerle görüşmek üzere Allah'a emanet olun.
8 Nisan 2015 Çarşamba
TAVADA PRATİK BÖREK
Malzemeleri;
-1 adet yufka
-Arzuya göre peynir(ben eski kaşar kullandım)
-Tereyağı ve sıvı yağ
Hazırlanışı;
Yufka üç parçaya bölünür. Küçük yumurta tavasına 1 çay kaşığı tereyağı ,1 çay kaşığı sıvı yağ konulup ocağın altı açılır. Yağ eriyince yufkanın üçte birini üç dört parçaya bölüp tavaya yarleştiriyoruz. Arasına peynir serpiştirip kalan iki yufkanın bir parçasını tekrar üç dört parçaya bölüp peynirlerin üzerine serilir ocağa konulan tava bir dk sonra fincan tabağıyla ters çevrilir kızardığı kontrol edilir. Kızarınca kızarmayan tarafı tekrar yağ konularak kızarması için tavaya konulur. Kızaran tarafa tekrar peynir serpilir ve son yufkada parçalara bölünür peynirin üzerine kapatılır. Altta kalan taraf kızararınca tekrar yağ konulup diğer taraf çevrilir. Kızarma işlemi bitince servis tabağına alınır. Arzuya göre kesilip servis edilir.
Aslında çok basit fakat tarifi anlatmak uzun sürdü. Gözünüz korkmasın sakın. Umarım dener ve beğenirsiniz. Afiyet olsun.
7 Nisan 2015 Salı
KURABİYE
Malzemeleri:
-200 gr tereyağı
-1 adet yumurta
-1 su bardağı mısır nisaştası
-1 adet vanilya
-1,5 çay kaşığı kabartma tozu
-1 su bardağı pudra şekeri
-Aldığı kadar un
Süslemek için:
-1 paket bitter çikolata
-İnce parçacıklar halinde fındık içi
Hazırlanışı:
Un ve nişasta hariç tüm malzemeler yoğrulur, ardından un ve nişasta ilave edilip tekrar yoğrulur. Dağılmadan şekil verilebilecek hale gelene kadar un ilave edilir. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp küçük uzun şekil verilir ve yağlanmış tepsiye konulur. 175 derece fırında kızartmadan pişirilir. Çikolata benmari usulü eritilir. Pişen kurabiyelerin uç kısımları önce çikolataya ardından fındık içine batırılıp servis tabağına alınır. Afiyet olsun. Tarifi biraz geciktirdim ama umarım beğenirsiniz.
2 Nisan 2015 Perşembe
Hayırlı geceler.......
Yoğun geçen bir günün ardından dinlenme vakti. Size yarın bir aksilik olmazsa çok hoş bir kurabiye tarifi vermek istiyorum. Bu arada instagram hesabımdan takip etmek isteyenler için nar çiçeği adıyla beni bulabilirler. Yarin görüşmek üzere. Allah'a emanet olun. Iyi geceler.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)





