Sayfalar

28 Eylül 2014 Pazar

MANTARLI BÖREK

   


 Malzemeler
-1adet orta boy soğan
-250 gr mantar
-2 adet yufka
-1 yumurta
-Tuz
-Çörek otu
-Sıvı yağ

    Hazırlanışı
    Mantarlar yıkandıktan sonra doğranır.Soğan doğranıp tencereye bir miktar yağ konulur.Soğanlarda ilave edilir.Pembeleşen soğanların üzerine doğranmış mantarlar konulur.Tencerenin kapağı kapatılıp 5 dk kavrulur. Yufkalar sigara böreklik gibi 8'e bölünür. Yufkaların yumuşak olması için bir kâseye su ve sıvı yağ konulur. Her bir dilime bir yemek kaşığı dökülür.Hazırlanan iç geniş kısmına konulur ve yukarı doğru kıvrrılır. Bir kenarı içte kalacak şekilde yuvarlanır. Yağlanmış tepsiye dizilir ve üzerine yumurta sarısı sürülür. Daha üzerinde arzuya göre çörek otu serpilir.180 derecede kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun....

27 Eylül 2014 Cumartesi

GÜLLAÇ

     

Hayırlı geceler...
       Söz verdiğim tarifi ancak yayınlama fırsatı buldum. Normalde paketine dışındaki tariften çok süt ziyan oluyor. Ben deneme yanılma yöntemiyle nihayetinde çok beğenilen güllaç tarifimi buldum.
-10 yaprak güllaç
-1 buçuk litre süt
-1 buçuk su bardağı şeker
-2 Su bardağı ceviz
- Güllaç büyüklüğünde bir tepsi
    Hazırlanışı
      Geniş bir tencerede süt ve şeker kaynatılır, soğuması için beklenir. (El yakmayacak kıvama gelecek.) Her bir güllacı tencerede ıslatarak 5 tanesi tepsiye dizilir. Arasına bol ceviz içi serpilir.Diğer 5 tane güllaca aynı işlem uygulanır. Kalan sütten 1 su bardağı ayrılır(servis için).Karışımın tamamı tepsiye dökülür.1 saat dinlendikten sonra büyük dilimler yapılıp tabağa alınır.Üzerine  1 kepçe süt dökülür. Ceviz, nar vs.. Süslenip servis yapılır. Afiyet olsun.

26 Eylül 2014 Cuma

MOR SALATA(BULGURLU)





Malzemeler
-1 su bardağı bulgur
-3 su bardağı şalgam suyu
-4 su bardağı su
-6 adet salatalık turşusu
- Yarım demet dere otu
-1 çay bardağı Mısır
- Yarım limon
-1 tatlı kaşığı tuz
-3 yemek kaşığı sıvı yağ
  Hazırlanışı
     Orta boy tencerede su,şalgam suyu,kaynayınca bulgur ilave edilir. Ortalama10 dk haşlanıp süzülür. Dere otu ve salatalıklar doğranır. Soğuktan bulgurun içine tüm malzemeler konulup karıştırılır. Arzuya göre daha fazla limon sıkabilrsiniz. Bana göre bu yeterli.Servis tabağına alıp  limon kabuğu ve dere otuyla süslenir. Afiyet olsun.

GÜNAYDINLAR :)

     

 Yeniden güzel bir güne merhaba.Bu gün size MOR SALATA(bulgurlu) ve Güllaç tarifi vericem. Umarım beğenirsiniz.2gündür Oğlum hastaydı.Alerjisi var, malumunuz mevsim geçişi öksürmeye başladı. Yavrum sanki boğulacak gibiydi. Doktoru her gittiğimizde ( mevsim geçişlerinde) sadece Allerset veriyordu.Doktorumuza -size gelmeden allerset'i kendimiz kullansak olurmu demiştim.(çünkü normal öksürükle bu çok farklı. Anlamamak imkansız. Çok hızlı ilerleyipsanki çocuğu boğuyor)Olur demişti. Dün öğlen verdim.Tamamen öksürük bitti.Bu gün vermem herhalde. Çocukların hasta olması çok kötü:(  Rabbim beterinden saklasın. Hepinizi Allah'a emanet ediyorum.

25 Eylül 2014 Perşembe

HAVUÇLU KEK


4 Yumurta
2 Su bardağı şeker
3 Su bardağı un
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
3 Adet orta boy havuç
2 Çorba kaşığı toz tarçın
   Hazırlanışı
  Havuçlar rendenin büyük delikli tarafıyla rendelenir ve tarçına bulanır.Şeker ve yumurtalar mikserde 5 dk çırpılır.Daha sonra yavaş yavaş un ve sıvı yağ ilave edilir.Kabartma tozu ve vanilya ilave edilir.Ayrı bir kapta hazır bulunan havuç hamura ilave edilerek yoğurma işlemi tamamlanır.kek kalıbına dökülen karışım 5 dk önceden isıtılmaya başlamış 180 190 derecedeki fırına sürülerek 45 50 dk pişirilir.Kek servise hazırdır.Afiyet olsun....

HAMUR KIZARTMASI (BİŞİ)(GÜMÜŞHANE'YE GÖRE DE ZIRITTA:) )

 
  Malzemeler
1 kg un
1 paket küçük kuru maya
1 çorba kaşığı tuz
1 çorba kaşığı şeker
Su
Hazırlanışı
Bir su bardağına mayayı,şekeri ve üzerine ılık su koyuyoruz.10 dk bekledikten sonra,unu havuz gibi açıp tuz,bardaktaki karışımı döküyoruz.Ilık suyla kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz.Mayası gelene kadar dinlendiriyoruz.
Mayası gelince tekrar yoğurup tezgahın üzerinde yarım cm kalınlığında bir yufka açıp şekildeki gibi dilimleyip bir saat kadar tekrar dinlendiriyoruz.

Bol yağda kızartıp servis tabağına alıyoruz.Sonrada oturup afiyetle yiyoruz.Pazar yoğunluğumda ablama uğramıştım.Canım ablam oğlum çok seviyor diye haber verir vermez yapmıştı.Umarım sizde tarifimizi beğenirsiniz.Hepinize sevgilerle ....

22 Eylül 2014 Pazartesi

ELMALI KURABİYE

   


MALZEMELER
-1 paket margarin kadar tereyağı
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 çay bardağı sıvı yağ
-1 çay bardağı yoğurt 
-1 yumurta sarısı içine( beyazı üzerine fındıkları yapıştırmak için)
-1 paket kabartma tozu
-1 çay kaşığı karbonat
- Aldığı kadar un
    İÇİNE
-3 elma rendesi
-2 kaşık şeker
-1 tatlı kaşığı tarçın
( 40 yemek kaşığı pekmez,Fındı içi)
    HAZIRLANIŞI
    Öncelikle elmalar soyulup rendelenir.Tarçın ve şekerde ilave edilip elmalar ölene kadar pişirilir.Yağ önceden oda sıcaklığına gelmesi için dolaptan çıkarılır.Yumurta akı hariç tüm malzemeler yoğurulur.Yuvarlak yapıldığında çok çatlamayın bir hamur elde edilene kadar un ilave edilir.Ceviz büyüklüğünde parça koparılıp bastırılarak düzleştirilir.İçerisine hazırladığımız Elmalı içten yarım tatlı kaşığı kadar koyup hamurun ağzını kapatıyoruz.Kapanan kısmı yumurta akına batırıp ardından dövülmüş yada çekilmiş fındık içine batırıyoruz.Tüm hamur bitene kadar bu işleme devam ediyoruz.200 derece fırında hamur pembeleşene kadar pişiriyoruz.Fırından çıktıktan sonra her birinin üzerine 1 yemek kaşığı pekmez döküp afiyetle yiyoruz.

Huzurlu günler dileğiyle.....Allah'a emanet olun.

SEVGILI KOMŞUMLA KAHVALTIMIZ.....

       Merhabalar .....
Böyle güzel bir günde komşumu kahvaltıya davet ettim.Aramızdan ayrılıp konyalara giden Nerminide yad ettik.Çok güzel komşuluk yapmıştık Nerminle.Nasip günün birinde belki yine hep bir araya geliriz.Onları yolculadıktan sonra hemen yayın için bu satırları yazmaya başladım.dün fırsat bulursam Elmalı kurabiye yayınlıcam demiştim ama fırsatım olmadı.(neyseki görselim bari hazır)En kısa zamanda yayınlıcam inşallah.Yaradana emanet olmanız dileğiyle.  SEVGİLERLE.....



21 Eylül 2014 Pazar

HAYIRLI GÜNLER

          Bu güne bizleri kavuşturan Rabb'ime hamdu senalar olsun.Onu anarak geçireceğimiz günler nasip etsin.Bu günüm çok yoğun geçecek fakat fırsat bulursam size ELMALI KURABIYE tarifi vericem.Buda alel acele hazırladığım kahvaltımız.Güzeller güzeline emanet olun.



20 Eylül 2014 Cumartesi

PANÇ İŞİ KLOZET TAKIMI






Günaydınlar :)

   
Güzel bir güne tekrar merhaba.İnşallah hepimiz için mutlu güzel bir gün olur.Günün ilerleyen saatlerinde size panç işinden yaptığım klozet takımını yayınlayacağım.şimdi kahvaltı hazırlamam gerekiyor. Görüşmek üzere....

MAYALI POĞACA


             MALZEMELERİ

  • 3.5 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ 
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket yaş maya yada 2 yemek kaşığı kuru maya
  • 2 yumurta(sarının birisini üzeri için ayırıyoruz) Tüm malzemeleri geniş bir kapta yoğurup mayasının gelmesi için bekletiyoruz.Mayası gelen hamuru yuvarlak haline getirip önceden yağladığımız fırın tepsisine diziyoruz.Arzuya göre iç hazırlayıp peynirli zeytinli de yapabiliriz.Üzerlerine ayırdığımız yumurta sarısını sürüp 200 derceye ayarladığımız fırında pişiriyoruz.Umarım beğenirsiniz.

  • GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
  •   SEVGILERİMLE.....
  • Firmanız ve ürünlerinizin Nar Çiçeği Blog'da
  • Yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM;
  • http://www.evim29.blogspot.com

18 Eylül 2014 Perşembe

PANÇ İŞİ OLMAYAN HAVLULARIM 😊☺☺:)))))











PANÇ İŞİ HAVLULARIM







KIBRIS TATLISI



   Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • yarım su bardağı şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı galeta unu
  • bir paket kabartma tozu
Kreması için
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı nişasta
  • Yarım su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
Şerbeti için
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker.             Üzeri için ceviz içi
Öncelikle şerbeti yapın, çünkü kekin üzerine şerbet soğuk dökülecek. Bir tencereye suyu ve şekeri dökün, kaynamaya başladıktan sonra kapatın.Şerbet hazır olunca altını kapatın.
Keki için yumurtaları ve şekeri iyice çırpın, diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın. Yağlanmış bir tepsiye dökün.bu en büyük yuvarlak borcam olabilir.
160 derece fırında 30 dakika pişirin. Fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbeti üzerine dökün, soğuması için bekletin.
Kreması için krem şanti hariç diğer malzemeleri bir tencerede muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Altını kapatın, ılımasını bekleyip, toz krem şantiyi ve vanilyayayı ekleyin ve blendırla 5 dakika çırpın.
Soğumuş şerbetli kekin üzerine bu kremsi muhallebiyi dökün. Üzerine bolca ceviz serpin.Buzdolabında 2-3 saat dinlendirdikten sonra servise hazır.AFİYET OLSUN



      Bu tarifi kız kardeşimden almıştım.İlk aldığımda abartısız 3 ay hemen hemen her gün yapıyordum.Canım kız kardeşime çok çok teşekkür ediyorum.
GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN İÇİN TEŞEKKÜR
EDERIM.SEVGİLERLE.....
FIRMANIZ VE ÜRÜNLERINIZIN NAR ÇİÇEĞİ BLOĞDA YER ALMASINI
ISTIYORSANIZ İLETİŞİM;
http://www.evim29.blogspot.com

KARPUZ KURABİYE



MALZEMELER
- Yarım paket den az tereyağı
- 1 Pk Pudra şekeri
- 1 Yumurta
- 1 Pk Vanilya
- 1 Pk Kabartma Tozu
- Aldğı kadar un
- Yeşil ve kırmızı gıda boyası
- Çörek otu
HAZIRLANIŞI
Tereyağı,pudra şekeri,yumurta,vanilya,kabartma tozu,alabildiğince un yoğurulur.Çok sert olmayan bir hamur kıvamına gelince 3e bölünür.

En fazla hamura kırmızı,daha azına yeşil,en az böldüğümüz hamurada gıda boyası koymuyoruz.
Oklava yardımıyla boyasız hamuru çok kalın olmayacak şekilde açıyoruz.Kırmızı hamuru rulo şekline getiriyoruz.

Boyasız hamurun üzerine rulo şekline getirdiğimiz kırmızı hamuru koyup kırmızı hamurun üzerini kaplıyoruz.Aynı işlemi yeşil hamurda da uygulayıp,streçe sarıp buzlukta yarım saat dinlendiriyoruz.
 Yarım saat sonra çıkarıp resimdeki gibi yuvarlak yuvarlak kesip onunda ortasından kesiyoruz.
Çörekotuyla karpuz şekli verilip, 150 derece fırında pişirilir.