Sayfalar

18 Eylül 2014 Perşembe

KIBRIS TATLISI



   Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • yarım su bardağı şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı galeta unu
  • bir paket kabartma tozu
Kreması için
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı nişasta
  • Yarım su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
Şerbeti için
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker.             Üzeri için ceviz içi
Öncelikle şerbeti yapın, çünkü kekin üzerine şerbet soğuk dökülecek. Bir tencereye suyu ve şekeri dökün, kaynamaya başladıktan sonra kapatın.Şerbet hazır olunca altını kapatın.
Keki için yumurtaları ve şekeri iyice çırpın, diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın. Yağlanmış bir tepsiye dökün.bu en büyük yuvarlak borcam olabilir.
160 derece fırında 30 dakika pişirin. Fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbeti üzerine dökün, soğuması için bekletin.
Kreması için krem şanti hariç diğer malzemeleri bir tencerede muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Altını kapatın, ılımasını bekleyip, toz krem şantiyi ve vanilyayayı ekleyin ve blendırla 5 dakika çırpın.
Soğumuş şerbetli kekin üzerine bu kremsi muhallebiyi dökün. Üzerine bolca ceviz serpin.Buzdolabında 2-3 saat dinlendirdikten sonra servise hazır.AFİYET OLSUN



      Bu tarifi kız kardeşimden almıştım.İlk aldığımda abartısız 3 ay hemen hemen her gün yapıyordum.Canım kız kardeşime çok çok teşekkür ediyorum.
GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN İÇİN TEŞEKKÜR
EDERIM.SEVGİLERLE.....
FIRMANIZ VE ÜRÜNLERINIZIN NAR ÇİÇEĞİ BLOĞDA YER ALMASINI
ISTIYORSANIZ İLETİŞİM;
http://www.evim29.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder